Współczesne gry wideo znacznie różnią się od swoich poprzedników sprzed lat. Choć ich założenia pozostały te same, to w sferze technicznej zmieniło się wszystko. Najnowsze produkcje celują w rozdzielczość 4K i płynność 60 klatek na sekundę, ale aby rozgrywka na ekranie telewizora prezentowała się w stu procentach tak, jak chcą tego jej twórcy, to nie wystarczy podłączenie do niego konsoli najnowszej generacji. Pewne warunki musi spełnić także sam telewizor.

LG G1 – dlaczego to dobry wybór dla graczy?

Jeśli udało wam zostać właścicielami jednej z konsol najnowszej generacji, czyli Xbox Series X lub PlayStation 5, to warto zadbać o to, aby wyciągnąć z ogrywanych tytułów wszystko to, co najlepsze. Będzie możliwe to tylko wówczas, jeśli konsola zostanie sparowana z odpowiednim telewizorem. Takim jak LG serii G1 – telewizor koreańskiego producenta dysponuje szeregiem funkcji, które dla graczy są szczególnie istotne.

OLED-y od LG od dawna robią wrażenie pod względem jakości obrazu i głębi czerni, ale egzemplarze z tego roku zyskały kilka dodatkowych funkcji. Tą, która z pewnością ucieszy graczy jest Game Optimizer, która umożliwia użytkownikom dostęp do wszystkich ustawień związanych z grą w jednym wygodnym miejscu. Na tym jej możliwości się nie kończą, bo sama umie rozpoznać gatunek gry i dostosować do niej opcje obrazu.

Coś dla oka...

Wspomniany obraz charakteryzuje się niezwykłą płynnością dzięki matrycy 120 Hz, a także układom synchronizacji obrazu NVIDIA G-SYNC i AMD Radeon FreeSync. Do tego dochodzi VRR, czyli Variable Refresh Rate, czyli technologia umożliwiająca dynamiczną zmianę częstotliwości odświeżania w taki sposób, by płynność oferowana przez grę była zsynchronizowana z płynnością oferowaną przez wyświetlacz. Gry nie są idealne i w zależności od wielu czynników ich płynność potrafi skakać np. pomiędzy 30 a 60 klatek na sekundę. VRR optymalizuje parametry, eliminując w ten sposób przycięcia czy rwanie obrazu wideo, dzięki czemu gracz zawsze ma wrażenie pełnej płynności. Dzięki HGIG (odpowiednik HDR dla gier) można dostrzec niewidoczne dotychczas szczegóły w jasnych i ciemnych ujęciach. Nie będzie już problemem odnalezienie przez bohatera naszej gry przedmiotu ukrytego w mroku. Duży ekran spotęguje jeszcze wrażenia ze scen z rozbłyskami czy wybuchami.

Telewizor LG G1 jest wyposażony w port HDMI 2.1, dzięki czemu lepiej komunikuje się z konsolą lub komputerem. Dzięki niemu możliwe jest nie tylko przesyłanie sygnału obrazu w niezwykle wysokiej jakości i rozdzielczości, ale także skorzystanie ze zwrotnego kanału audio eARC i trybu ALLM, czyli automatycznego przełączania w tryb niskiego opóźnienia sygnału.

Warto też dodać, że ekrany LG OLED jako pierwsze na świecie sprostały wymaganiom amerykańskiej agencji Eyesafe zajmującej się normami zdrowotnymi. Testy wykazały, że telewizory LG OLED wysyłają o około 50 procent mniej światła niebieskiego niż urządzenia LCD premium o podobnej przekątnej ekranu.

… i dla ucha

Nic nie buduje klimatu gry komputerowej tak, jak odpowiednia grafika wspomagana dźwiękiem najwyższej jakości. W związku z tym producenci LG zadbali także o odpowiednie nagłośnienie w swoich urządzeniach. Dzięki wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji (AI Acoustic Tuning) telewizory LG OLED dostosowują dźwięk do pomieszczenia, w którym się gra, tak by był on jak najbardziej realistyczny i umożliwiał usłyszenie nawet najdrobniejszych akustycznych szczegółów. Z kolei wsparcie dla eARC, czyli wzmocnionego kanału audio, dodatkowo podbija wrażenia, pogłębiając efekt „zanurzenia się” w grze.

Przyjazne menu webOS 6.0

Najnowsza wersja systemu operacyjnego webOS w połączeniu z nowym pilotem Magic umożliwia intuicyjne sterowanie telewizorem oraz wyszukiwanie materiałów w serwisach streamingowych, Internecie i kanałach TV. Nowe menu główne wyświetlane na pełnym ekranie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby najczęściej używane serwisy i aplikacje zawsze były łatwo dostępne. Gdy użytkownik ma zajęte ręce lub nie chce klikać przycisków, może skorzystać z wyszukiwania głosowego – pilot Magic rozumie język polski i przez cały czas uczy się lepiej rozpoznawać głos użytkownika. W tym roku dodano kolejne nowe rozwiązanie: Next Picks, która analizuje preferencje widzów. Dzięki temu mogą oni odkrywać więcej treści odpowiadających ich zainteresowaniom.