Ducati Hypermotard to motocykl o DNA supermoto, zarówno jeśli chodzi o design, jak również o właściwości jezdne. Miejski zgiełk, kręta górska droga, czy tor wyścigowy – nowy Hypermotard powinien odnaleźć się w każdym środowisku. Inżynierowie z Borgo Panigale zbudowali dwie wersje tego modelu - podstawową Hypermotard 950 oraz motocykl dla bardziej wymagających - Hypermotard 950 SP. Czym twórcy obu modeli chcieli Wam zaimponować?

ZOBACZ TEŻ: Zespół Ducati na  Motocyklowe Mistrzostwa Świata 2019 oficjalnie zaprezentowany!

Sercem nowego Hypermotarda jest dwucylindrowa jednostka napędowa Testastretta 11° o pojemności 937 ccm, generująca maksymalną moc 114 KM oraz maksymalny moment obrotowy rzędu 96 Nm. 80% momentu obrotowego dostępne jest już od 3000 obr./min, a jego wartość nigdy nie spada poniżej 88% wartości maksymalnej w zakresie od 5000 do 9000 obr./min!

Ducati Hypermotard - silnik

Silnik Ducati Hypermotard został odchudzony aż o 1,5 kg dzięki zastosowaniu nowej, lżejszej pokrywy sprzęgła oraz alternatora, lżejszego wybieraka biegów, aluminiowych (a nie jak w poprzedniej wersji – stalowych) napinaczy pasków oraz magnezowych pokryw zaworów. Nie tylko jego masa się zmieniła, ale także wzrosła moc - aż o 4 KM! Zastosowano w nim także inne przepustnice o średnicy 53 mm, które kontrolowane są przez nowy sterownik elektroniczny oraz system Ride-by-Wire. Wszystko po to, by dostarczyć jeszcze większej frajdy z jazdy. A tego przecież oczekujemy po motocyklach!

Ducati Hypermotard – 3 tryby jazdy

Adrenalinę, którą oferuje Hypermotard 950, użytkownik może dozować w ramach dostępnych trzech trybów jazdy:

  • Sport, który dostarcza pełnego zakresu mocy (114 KM); dedykowany jeździe sportowej na krętych trasach lub na torze wyścigowym.
  • Touring, czyli idealny do dłuższych wyjazdów poza miasto, dla kierowców, preferujących płynną i łagodną jazdę.
  • Urban, który zaprogramowany jest przede wszystkim do jazdy miejskiej oraz w warunkach pogorszonej przyczepności, na przykład podczas deszczu.           

Ducati Hypermotard - rama

Ramę nowego modelu Hypermotard zaprojektowano tak, aby prowadził się stabilnie przy dużych prędkościach, ale jednocześnie był jak najbardziej zwrotny i zwinny podczas jazdy po mieście czy po torze. Udało się to osiągnąć dzięki bardzo szerokiemu kątowi skrętu o wartości 70° oraz krótkiemu rozstawowi osi sięgającemu 1493 mm (1498 mm w wersji SP). Aby jazda w każdych warunkach była bezpieczna, model Hypermotard został wyposażony w Ducati Safety Pack, w którego w skład wchodzą system Bosch Cornering ABS, wielostopniowa kontrola trakcji Ducati Traction Control oraz Ducati Wheelie Control, czyli system ograniczający podnoszenie się przedniego koła w trakcie dynamicznego startu, umożliwiający ustawienie poziomu maksymalnego unoszenia się koła.

Ducati Hypermotard - zawieszenie

Bezpośredni wpływ na komfort jazdy ma zawieszenie – z przodu w wersji standardowej zastosowano w pełni regulowany widelec Marzocchi upside down o średnicy 45 mm. Z tyłu zaś wykorzystano regulowany amortyzator Sachs, zapewniający skok koła 150 mm. Wersja SP natomiast została wyposażona w pełni regulowany widelec przedni firmy Öhlins o średnicy 48 mm i skoku 185 mm oraz tylny w pełni regulowany amortyzator marki Öhlins zapewniający 175 mm skoku.