Ducati Diavel 1260: osiągi

Motocykl jest napędzany silnikiem Ducati Testastretta DVT o pojemności 1262 centymetrów sześciennych. Moment obrotowy - według zapewnień producenta - jest ekstremalnie liniowy. Przy pełnym otwarciu przepustnicy Diavel 1260 zmienia się ze spokojnego motocykla w piekielnie szybką bestię na dwóch kołach! Maksymalna moc silnika to 159 KM, z momentem obrotowym równym 129 Nm przy 7500 obr. na minutę. Wow! 

Imponujące są również interwały serwisowe. Tu Ducati chwali się, że częstotliwość przeglądów olejowych wydłużono do 15 000 km lub 12 miesięcy.

Ducati Diavel 1260: komfortowa jazda

Inżynierowie Ducati postarali się, by wrażenia z jazdy Diavel’em 1260 były wyjątkowe. Wszystko to za sprawą kilku elementów. Przede wszystkim świetnie zostało skonstruowane podwozie. Dodając do tego wynoszący 1600 mm rozstaw osi, świetnie regulujące odbicia amortyzatory i fantastyczne hamulce Brembo, zainteresowany dostanie motocykl bardzo zwrotny, ze świetnym wyczuciem przodu,prowadzący się bardzo precyzyjnie - co jest szalenie ważne przy tak imponujących osiągach. 

Ducati Diavel 1260: wyrafinowana elektronika 

Nie tylko samochody są w dzisiejszych czasach naszpikowane niezliczonymi ilościami wspomagających systemów elektronicznych. Ducati zaopatrzyło Diavela 1260 w 6-osiową jednostkę pomiaru bezwładności (IMD 6D), co pomaga pracować wielu urządzeniom odpowiedzialnym za wspomaganie kierującego motocykl.

Ducati oferuje zatem następujące systemy w pakiecie elektroniki:

  • Bosh Cornering ABS EVO (działający w zakrętach)
  • kontrolę trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO
  • kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
  • asystenta startu
  • tempomat 
  • system bezkluczykowy Hands Free

Ducati Diavel 1260: deska rozdzielcza

Ducati wyposaży swój najnowszy model w ekran TFT oraz oddzielne kontrolki ostrzegawcze umieszczone nad i poniżej kierownicy. Co ciekawe, ekrean Diavel’a 1260 ma cztery różne tryby wyświetlania:domyślny (z minimalnym poziomem informacji prezentowanym w czytelny sposób), Track, Full i City

Inne przyciski, umieszczone chociażby na kierownicy, dostaną czerwone oświetlenie - tak jakby Diavel’owi brakowało rasowości! 

Ducati Diavel 1260: pojawi się także bardziej rasowa wersja!

Myśleliście, że podstawowa wersja Ducati Diavel 1260 to już szczyt szaleństwa? Włoski producent podaje, że nowy model będzie też w jeszcze bardziej rasowej wersji „S”. Czym się będzie różnić od tej podstawowej? W pełni regulowanym zawieszeniem Ohlins, specjalnymi kołami, jeszcze lepszymi hamulcami od Brembo i bardziej zaawansowaną elektroniką. 

Ducati Diavel 1260: ile kosztuje?

Ducati Diavel 1260 jest dostępny w kolorze Sandstone Grey już od 89 900 złotych. Model „S” w malowaniu Sandstone Grey lub Total Black będzie kosztował 99 900 zł. Dużo, lecz za te cenę dostaniemy pięknie wyglądający i wspaniale prowadzący się motocykl!