To właśnie kalendarzowi adwentowemu "Love Magazine" zawdzięczamy klip, na którym Emily Ratajkowski - że się tak eufemistycznie wysłowimy - jadła makaron:

Kalendarz adwentowy "Love Magazine" zyskał już wręcz miano legendarnego, od wielu lat przedstawiając najpiękniejsze kobiety świata. Twórcy wielokrotnie podkreślali, że chcą w ten sposób celebrować kobiece piękno oraz różnorodność.

Motywem przewodnim zeszłorocznej edycji było hasło "Stay Strong", a pomysłodawcy chcieli w ten sposób promować zdrowy i sportowy tryb życia. Katie Grand - redaktor naczelna "Love Magazine" - tłumaczyła w wywiadzie dla "New York Timesa", że kalendarz pokazuje to, co kobiety najbardziej kochają w byciu kobietą. Na jednym z filmików pojawiła się nie tylko wspomniana już wcześniej Ratajkowski, ale również m.in. Ashley Graham, czyli jedna z najsłynniejszych modelek plus-size.

W tym roku jednak - mimo popularności i raczej pozytywnych opinii - nie otrzymaliśmy nowego kalendarza. Trudno jednoznacznie ocenić, skąd taka decyzja. Ciekawą tezę postawiła za to Taylor Bryant z portalu "Nylon.com". Zdaniem redaktorki, cel takiego kalendarza jest w zasadzie niejasny. Bo owszem, twórcom prześwitują górnolotne myśli i emocje, ale - jak pisze Bryant - co może być autentycznie inspirującego w oglądaniu krótkiego filmiku (i to nakręconego przez mężczyznę), w którym niemal naga kobieta tapla się w makaronie?

Owszem, kręcenie kolejnych klipów do kalendarza adwentowego było oparte na współpracy, a kobiety brały w tym udział dobrowolnie. Jednak zdaniem redaktor naczelnej "Nylon.com" koncepcja inicjatywy "Love Magazine" jest co najmniej przestarzała, a publikowanie kilkudziesięciu filmików z roznegliżowanymi paniami to - jej zdaniem - "spełnienie marzeń patriarchalnej części świata".

Czy do podobnych wniosków doszli przedstawiciele "Love Magazine"? Tego nie wiemy. Połowa grudnia jednak za nami, a zarówno nowych klipów jak i oficjalnego komentarza wciąż brak. Wszystko wskazuje więc na to, że w tym roku będziemy musieli zadowolić się tradycyjnymi czekoladkami.