System płatności na polskich autostradach wydaje się mocno nie przystawać do współczesnych realiów. Domyślną metodą uiszczania płatności jest ta na bramkach, co znacznie wpływa na płynność ruchu (drobniaki akurat wówczas wypadają z dłoni pod fotel, a karta uparcie trzyma się swojej przegródki w portfelu). Istnieje jednak sposób, dzięki któremu podróż po autostradzie może minąć szybciej. Mowa o Autopay.

Autopay – dlaczego warto skorzystać z tej funkcji?

Autopay to jedna z opcji, którą można znaleźć w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska w module Bilety, parkingi, taxi. Korzystanie z niej jest bardzo łatwe: najpierw należy się w niej zarejestrować, a następnie uzupełnić w formularzu dane samochodu oraz wskazać konto, z którego będą pobierane opłaty. Potem już z górki – na obsługującej ten system autostradzie należy po prostu podjechać pod odpowiednio oznaczoną bramkę. System odczyta tablicę rejestracyjną i pobierze opłatę ze wskazanego w aplikacji konta – żadne dodatkowe potwierdzenie nie jest wymagane. Z systemu Autopay można korzystać na dwóch niezwykle popularnych i często uczęszczanych odcinkach autostrad: A1 pomiędzy Toruniem i Gdańskiem oraz A4 pomiędzy Krakowem i Katowicami.

Co jeszcze oferuje aplikacja mobilna Santander Bank Polska?

Korzyści i ułatwienia płynące z korzystania z mobilnej aplikacji bankowej nie kończą się jednak na bezproblemowej płatności za autostrady. Dzięki niej można wykonywać szereg codziennych czynności: płacić zbliżeniowo telefonem (i dzięki temu zostawić fizyczną kartę w domu), kupować bilety komunikacji miejskiej, a także opłacić postój w strefach płatnego parkowania.

Posiadając mobilną aplikację Santander Bank Polska można też korzystać z możliwości, jakie daje BLIK. A jest to jedna z tych rzeczy, z których gdy zacznie się korzystać, to trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez nich. BLIK umożliwia między innymi:

  • dokonywanie szybkich i bezpiecznych płatności za zakupy w internecie,
  • płacić w sklepie smartfonem,
  • wysyłać i odbierać pieniądze przelewem na numer telefonu (pieniądze przychodzą natychmiast, nie trzeba więc czekać kilka godzin na kolejną sesję w banku),
  • wypłacać gotówkę z bankomatu bez użycia karty.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Wygoda to jedno, ale mówiąc o korzyściach płynących z korzystania z mobilnej aplikacji bankowej, nie sposób pominąć kwestii bezpieczeństwa. Aplikacja może być zabezpieczona kodem lub biometrycznie – w zależności od modelu telefonu może to być odcisk palca lub skan twarzy. Bank oferuje też darmową usługę CyberRescue dającą całodobową ochronę w sieci. Dzięki niej można otrzymać wsparcie ekspertów w przypadku przejęcia naszego profilu w mediach społecznościowych, kradzieży środków znajdujących się w naszym wirtualnym portfelu, wyłudzenia kredytu na nasze nazwisko oraz wielu innych problemów związanych z aktywnością w internecie.

Santander Bank Polska rozwija także otwartą bankowość – w aplikacji klienci mogą sprawdzić stan swoich kont w siedmiu bankach oraz inicjować z nich przelewy, co ułatwia planowanie wydatków.