Budweiser poprawia swoje reklamy z lat 50.  

Na reklamach piwa Budweiser z lat 50., które były publikowane na łamach takich czasopism jak  "The New York Times", „Chicago Tribune" czy "Los Angeles Times", mogliśmy oglądać kobietę w roli ozdoby faceta lub jego służki, której głównym celem było donoszenie kolejnych butelek piwa i dbanie o to, aby jej mężczyźnie w kuflu nigdy nie zabrakło złocistego napoju. Dziś mamy już na szczęście nowy wiek, nowe czasy i mocno nakreślone nowe miejsce kobiety – tak w domu, jak i społeczeństwie. Przywiązana do starych tradycji marka Budweiser nie mogła tego nie zauważyć czy zignorować. Co więcej, poszła nawet o krok dalej i pokazała właśnie swoje seksistowskie reklamy z lat 50. w zupełnie nowej odsłonie. Co się w nich zmieniło względem oryginałów?

Budweiser A.D. 2019: Kobiety do piw!

W nowej wersji reklam Budweiser z lat 50. mężczyźni i kobiety nie tyle zamienili się rolami, co ich statusy zostały zrównane. Tam, gdzie kiedyś kobieta nalewała mężczyźnie piwo, teraz pije je z nim z puszki jak równy z równym. Na innym widzimy jak wypakowuje puszki piwa z torby z zakupami - w domyśle: kupiła je dla siebie. Na kolejnym mężczyznę na tle samochodu zastąpiło grono kobiet, które spotkały się na popołudniowe piwo. Jak się okazuje, takie działanie Budweisera spotkało się z bardzo pozytywnym oddźwiękiem i zdobyło szeroki rozgłos. Przeróbki reklam Budweisera sprzed lat marka pokazała na swoim profilu na Facebooku.

Akcja, na którą zdecydował się Budweiser, to efekt współpracy alkoholowego brandu z organizacją SeeHer, zajmującą się odpowiednim przedstawianiem kobiet w mediach i reklamach. Nowa kampania ma mieć wydźwięk równościowy - pokazuje kobiecą siłę, niezależność i bezdyskusyjną równość z mężczyznami. Jak by nie patrzeć, rok 2019 to najwyższa pora, żeby to zauważyć i wyartykułować. Nawet jeśli ponad 50 lat temu produkty takie jak piwo sprzedawały zupełnie inne wartości i całkowicie inna dynamika w relacji bohaterów ich reklam.