Twórcą tej marki był szkot David Dunbar Buick, który dorobił się majątku na produkcji urządzeń sanitarnych. Co ciekawe, jest to prawdopodobnie jedyny w historii inwestor z branży motoryzacyjnej, które renomę swoję nazwiska zbudował produkjąc... wanny. Wynalazł on metodę pokrywania żeliwa emalią i został producentem bardzo popularnych wanien kąpielowych w firmie „Buick & Sherwood”.


Pod koniec XIX w. Buick zainteresował się silnikami spalinowymi i zaczął z nimi eksperymentować, a już w 1899 r. założył „Buick Auto-Vim and Power Company” i zajął się produkcją stacjonarnych silników spalinowych dla przemysłu morskiego i rolnictwa. Nie trzeba było długo czekać, aż w głowie inżyniera pojawiła się myśl o skonstruowaniu samochodu osobowego. Pierwszy prototyp powstał w 1902 roku z pomocą utalentowanego mechanika Waltera Marra. 

Warto podkreślić, że marka Buick była pierwszą marką samochodową wchodząca w skład potężnej dzisiaj grupy „General Motors Corporation”. W drugiej połowie XX. wieku Buick wyspecjalizował się w produkcji dużych, luksusowych sedanów, coupe i kabrioletów, które w gamie GM były pozycjonowane poniżej bardziej prestiżowego i cenionego przez Amerykanów Cadillaca. 

Wraz z intensywnym rozwojem popularności marki Buick w Chinach na przełomie XX i XXI wieku, firma zaczęła tracić jednocześnie na popularności w USA. W czasie gdy w 2002 roku roczna sprzedaż wynosiła 432 tysiące sztuk, w 2009 roku, kiedy to w międzyczasie oferta została okrojona z wielu modeli, spadła ona do poziomu niemal czterokrotnie niższego - do 105 tysięcy sztuk.

Trwające od 2016 roku redukcje w ofercie modelowej marki w Ameryce Północnej obejmowały głównie samochody osobowe. Po wycofaniu modelu Verano, w kolejnych latach z oferty zniknęły także takie modele, jak Buick LaCrosse czy Cascada. Przełomowym momentem okazało się jednak ogłoszenie w grudniu 2019 planów wycofania ze sprzedaży modelu Regal, który był ostatnim klasycznym samochodem osobowym w ofercie. 

ZOBACZ: AUTA Z DUSZĄ: Jaguar, czyli symbol klasy i elegancji [ZDJĘCIA]

CZYTAJ TEŻ: AUTA Z DUSZĄ: Aston Martin, czyli auta tworzone w białych rękawiczkach [ZDJĘCIA]

ELLE MAN POLECA: „Projekt samochodu jest jak obraz – nigdy nie jest skończony” - wywiad z Jackiem Frohlichem, szefem działu projektantów marki BMW