Audi TT RS - stylistyka

Audi - podobnie jak przy liftingu TT i TT S - zaopatrzyło nowego RS-a w kilka nowych elementów. Muskularny grill zachowa charakterystyczne plastry miodu, zaś za nim kryć się będą dodatkowe chłodnice. Boczne wloty powietrza zostały jeszcze bardziej powiększone i podzielone pionowymi listwami - teraz rozciągają się prawie do wnęk przednich kół. Cały przód opatrzy wykonane w kolorze matowego tytanu logo „Quattro”. Poszerzone nadkola i zderzaki dodają RS- owi więcej agresywnego charakteru. Umieszczono także nowy spoiler, który zyskał „winglety”, czyli pionowe boczne skrzydełka. Po lifcie TT RS ma oferować w standardzie LED- owe reflektory. Dodatkowo można zamówić specjalne reflektory matrycowe. Samochód ma być dostępny w ośmiu kolorach nadwozia, między innymi w zarezerwowanym dla modeli RS zielonym kolorze Kyalami, a także nowych: pomarańczowym Pulse i niebieskim Turbo. Dzięki programowi Audi Exclusive zainteresowany będzie miał całą gamę możliwości personalizacji nowego TT RS.

Audi TT RS - silnik

Audi darzy ogromnym sentymentem pięciocylindrowe silniki. Jeśli spojrzymy na historię, takie jednostki napędowe były montowane chociażby w fantastycznie brzmiącym Audi Quattro S1, którym Walther Rohl startował w rajdach grupy B, czy w poprzednich modelach innych RS-ów. Stąd też nowe TT RS będzie miało ten sam, 2,5 litrowy pięciocylindrowy silnik o mocy 400 koni mechanicznych i 480 NM momentu obrotowego. Towarzyszyć temu będzie układ napędowy Quattro i siedmiostopniowa skrzynia S Ttonic. Ponadto spod maski wydobywać się będzie charakterystyczny dźwięk silnika, dzięki pracy pięciu cylindrów w kolejności:1-2-4-5-3. Wszystko to umożliwi przyspieszenie od 0-100 km/h w 3,7 sekundy!Prędkość maksymalna nowego TT RS będzie wynosić 250 km/h, lecz na życzenie będzie można zdjąć ograniczenie i będzie wynosić już 280 km/h. Kierowca będzie miał do wyboru cztery tryby jazdy: comfort, auto, dynamic oraz individual.

Audi TT RS - dynamiczne wrażenia z jazdy

Moc pięciocylindrowej jednostki napędowej jest rozdzielana do napędu na cztery koła za pośrednictwem skrzyni S-tronic. Przy pomocy wielopłytkowego sprzęgła, dystrybuować będzie moc w zależności od aktualnego zapotrzebowania, zaś selektywny rozkład momentów obrotowych będzie rozdzielał przełożenie bezpośrednio między kołami. Dodając do tego sportowo zestrojone zawieszenie, masę 1450 kg i perforowane sportowe hamulce dostajemy od Audi samochód, który nie tylko wygląda groźnie i muskularnie, lecz fantastycznie się prowadzi.

Audi TT RS - wnętrze

W podstawie nowe TT RS-y będą zaopatrzone w sportowe fotele pokryte Alcantarą. W opcji dostępna będzie skóra Fine Nappa z możliwymi przeszyciami na wzór plastra miodu. Aby podkreślić sportowy charakter modelu - i przypominać kierowcy za kierownicą jakiego samochodu zasiada - logotypy RS znajdą się w oparciach foteli, na kierownicy, tapicerce drzwi i na gałce skrzyni biegów. Za kierownicą znajdzie się specjalny ekran RS - Audi virtual cockpit o przekątnej 12,3 cala. Wyświetlać będzie między innymi informacje o momencie obrotowym, ciśnieniu w oponach i siłach przeciążenia. Na sportowej kierownicy RS oprócz manetek do zmiany biegów oraz przycisków wielofunkcyjnych znajdziemy dwa nowe:: jeden do uruchamiania i wyłączania samochodu i drugi obsługujący system Audi drive select. Po liftingowy pakiet stylistyczny nowego TT RS dodaje zdecydowanie więcej (do wyboru) niebieskich, lub czerwonych akcentów stylistycznych na wywietrznikach, pasach bezpieczeństwa i dywanikach. Opcjonalny pakiet stylistyczny RS oferuje także kontrastowe elementy na konsoli środkowej i fotelach.

Audi TT RS - system rozrywki

System rozrywki będzie zaopatrzony w system nawigacji MMI navigation plus z ekranem MMI touch oferującym wyszukiwanie tekstowe i sterowanie komendami głosowymi. W opcji znajdzie się również możliwość zamówienia hotspotu Wi-FI oraz modułu internetowego Audi connect. Za łączenie telefonu kierowcy z samochodem odpowiedzialny będzie system Audi Smartphone interface. Za nagłośnienie odpowiadać będzie system muzyczny Bang & Olufsen.

Audi TT RS - premiera i cena

Nowy TT RS w salonach Audi ma pojawić się wiosną tego roku. Będzie kosztował ok. 290 tys. zł.