Audi RS 7 Sportback - muskularna sylwetka

Przód RS 7 Sportback zdobi szeroka, płaska osłona chłodnicy Singleframe bez kontrastującego obramowania. Jej kratownica, o charakterystycznej dla modeli typu RS trójwymiarowej strukturze plastra miodu, zachowała swą błyszczącą, czarną kolorystykę. Duże przednie wloty powietrza i pionowe, błyszczące, czarne ożebrowanie, nadają pojazdowi agresywnej stylistyki. Pozioma listwa – blade -  podkreśla dolną krawędź przodu. Patrząc na Audi RS 7 Sportback z boku, widzimy wyraźnie zdefiniowane linie i zakrzywione powierzchnie przypominające napięte mięśnie. Niska linia ramion optycznie przenosi akcenty w dół, natomiast linia okien wznosi się ku tyłowi, nadając wrażenia dynamiki, nawet gdy pojazd stoi. Progi drzwi z typowymi dla modeli RS czarnymi wstawkami, podkreślają charakterystyczne dla pojazdów typu Sportback wrażenie ruchu do przodu.

ZOBACZ: Nowy Nissan Juke znów szokuje. Tym razem dojrzałością i sportowym stylem

Jedną z cech definiujących wygląd RS 7 Sportback z tyłu, jest zakrzywiona tylna krawędź oraz pasmo świetlne łączące ze sobą tylne światła. Przy prędkości 100 km/h z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler. Układ wydechowy RS — z dużymi, owalnymi, chromowanymi rurami wydechowymi po obu stronach — zamontowano pod charakterystycznym dla aut typu RS zderzakiem z  dyfuzorem i elementami stylistycznymi błyszczącymi czernią.

CZYTAJ: Stara ciężarówka Volvo może sprzedać się za miliony. Wszystko za sprawą Banksy’ego

Audi RS 7 Sportback - sportowe wnętrze

Prostota w połączeniu ze sportowymi akcentami - to kluczowe założenia stylistyki wnętrza nowego Audi RS 7 Sportback. Podobnie jak na zewnątrz, i tutaj stylistyka łączy naprężone, muskularne powierzchnie z jasno zdefiniowanymi konturami. Jest mnóstwo miejsca dla kierowcy i pasażera, a architektura płynnie przechodzi w futurystyczny interfejs użytkownika. Górny wyświetlacz MMI touch response osadzono na powierzchni czarnego panelu w taki sposób, że praktycznie nie można dostrzec, w którym miejscu kończy się wyświetlacz, a zaczyna się jego otoczenie. Kierowca może używać górnego wyświetlacza RS do wywołania informacji na temat temperatury układu napędowego, maksymalnych przeciążeń oraz informacji o ciśnieniu i temperaturze opon.

ELLE MAN POLECA: Niemiecka luksusowa marka samochodowa wraca na salony. I to z jakim przytupem!

Specjalne ekrany RS na Audi virtual cockpit dostarczają użytkownikowi informacji o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym, wydajności, temperaturze oleju, ciśnieniu doładowania, międzyczasach, przyspieszeniu i przeciążeniach. Po osiągnięciu limitu obrotów, sygnał wizualny informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy.

Spłaszczona u dołu, perforowana sportowa skórzana kierownica RS z nowymi dużymi aluminiowymi manetkami RS, wyposażona jest w przyciski wielofunkcyjne, w tym w przycisk RS MODE umożliwiający kierowcy włączanie nowych trybów systemu Audi drive select: RS1 i RS2. Ich załączenie powoduje automatyczne otwarcie specjalnych widoków RS cyfrowego kokpitu. Logotypy RS i RS 7 umieszczono na kierownicy, siedzeniach i na listwach podświetlanych przednich progów pojazdu. Po otwarciu przednich lub tylnych drzwi, umieszczone na nich projektory wyświetlają na nawierzchni logo Audi Sport.

Dwa pakiety stylistyczne dostępne w wersji czerwonej i szarej wnoszą do wnętrza nieco koloru w postaci kontrastowych przeszyć na zrobionych z Alcantary: kole kierownicy, gałce dźwigni biegów i na oparciu dla kolan. W skład każdego z pakietów wchodzą również pasy bezpieczeństwa z barwionymi krawędziami oraz dywaniki RS. Opcjonalne wstawki z włókna węglowego, naturalnego szarobrązowego drewna lub matowego aluminium, otwierają cały wachlarz możliwości personalizacji wnętrza.

Nowe Audi RS 7 Sportback po raz pierwszy występuje w wersji z trzyosobową kanapą z tyłu. Oczywiście nadal dostępna jest czteroosobowa wersja sportowa z dwoma miejscami siedzącymi z tyłu. Bagażnik mieści standardowo 535 litrów, a po złożeniu dzielonego oparcia tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1390 litrów. W wersji podstawowej klapa tylna jest otwierana i zamykana elektrycznie. W połączeniu z opcjonalnym komfortowym kluczykiem może być obsługiwana ruchem stopy.

Audi RS 7 Sportback - siła silnika V8

Jednostka napędowa 4.0 TFSI w nowym Audi RS 7 Sportback wytwarza 441 kW (600 KM) mocy i w szerokim zakresie od 2100 do 4500 obr./min rozwija moment obrotowy rzędu 800 Nm. Samochód jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, ale można ją zwiększyć do 280 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu lub nawet do 305 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu plus.

Audi RS7 podobnie jak większość modeli z Ingolstadt jest tak zwaną miękką hybrydą (mild hybrid) z głównym układem elektrycznym o napięciu 48 V.Jjednostka 4.0 TFSI łączy maksymalne osiągi z wysoką wydajnością. Przy delikatnym przyspieszaniu, alternator-rozrusznik może odzyskać do 12 kW mocy i przekazać ją w postaci energii elektrycznej do akumulatora litowo-jonowego. Jeżeli kierowca zwolni pedał gazu przy prędkości między 55 a 160 km/h, układ sterujący napędem wybierze jedną z dwóch opcji. W zależności od sytuacji i ustawień Audi drive select nowe RS 7 Sportback odzyska energię lub będzie żeglowało z wyłączonym silnikiem. Kiedy kierowca naciśnie pedał przyspieszenia, alternator-rozrusznik RSG ponownie uruchomi silnik. Technika MHEV umożliwia załączenie funkcji start-stop już przy prędkości 22 km/h. Gdy tylko pojazd znajdujący się przed nowym RS 7 Sportback ruszy, silnik się uruchomi, nawet przy wciśniętym pedale hamulca. Układ MHEV pozwala na redukcję spalania nawet o 0,8 litra na 100 km.

System cylindrów odłączanych na żądanie „cylinder on demand” (COD) to kolejna broń pojazdu w walce o wydajność. Na wyższych biegach, przy obciążeniach niskich oraz średnich i również niewielkiej lub średniej prędkości obrotowej silnika, system COD wyłącza 2., 3., 5. i 8. cylinder, dezaktywując w nich wtrysk i zapłon oraz zamykając zawory ssące i wydechowe. W trybie 4-cylindrowym optymalne punkty pracy przy wyższych obciążeniach przenoszą się na aktywne cylindry, tym samym zwiększając wydajność, natomiast cylindry dezaktywowane działają niczym sprężyny gazowe - przeważnie bez strat. Gdy kierowca naciśnie pedał gazu, dezaktywowane cylindry ponownie się włączają. Każde przełączenie trwa zaledwie kilka milisekund i jest praktycznie nieodczuwalne dla kierowcy i pasażerów.

Audi RS 7 Sportback - pojedziesz nawet 305 km/h!

Moc wytwarzana przez silnik 4.0 TFSI przenoszona jest na koła za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów, ze zoptymalizowanymi czasami przełożenia i z nowym programem maksymalnego przyspieszenia (launch control) do. Siły napędowe są tu rozprowadzane za pośrednictwem czysto mechanicznego międzyosiowego mechanizmu różnicowego na osie przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeżeli dojdzie do poślizgu koła, większy moment obrotowy jest automatycznie przekierowywany na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent mocy silnika może zostać przekierowanych na oś przednią i do 85 procent na oś tylną.

Na pokładzie nowego Audi RS7 znalazły się także: sportowe, adaptacyjne zawieszenie z systemem dynamicznej kontroli trakcji oraz progresywny układ kierowniczy z układem czterech kół skrętnych

Kierowca, za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select może określić charakter swojej jazdy nowym RS 7 Sportback. W systemie dostępnych jest sześć trybów: comfort, auto, dynamic, efficiency i personalizowane, oferowane tylko dla modeli typu RS tryby RS1 i RS2, które można włączyć bezpośrednio przyciskiem RS MODE na kierownicy. System Audi drive select wpływa na takie czynniki, jak zarządzanie silnikiem i skrzynią biegów, wspomaganie układu kierowniczego, zawieszenie, dynamiczny układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy quattro, klapy w układzie wydechowym oraz sposób działania automatycznej klimatyzacji. W trybie RS2 klient może jednym naciśnięciem przycisku przełączyć elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) na tryb sportowy.

Nowe RS 7 Sportback standardowo wyposażane jest w 21-calowe felgi odlewane z  aluminium w stylistyce 10-ramiennej turbiny i w opony w rozmiarze 275/35. Dodatkowo Audi Sport oferuje opcjonalne 22-calowe felgi RS w stylistyce turbiny 5-V z oponami 285/30. Mogą mieć one różne kolory do wyboru: srebrny, matowy tytan, z błyszczącym, polerowanym wykończeniem oraz z błyszczącym, polerowanym wykończeniem antracytowo-czarnym. Zaciski układu hamulcowego RS z wentylowanymi od wewnątrz i perforowanymi tarczami (420 mm z przodu i 370 mm z tyłu) w wersji standardowej polakierowane są na czarno, a na życzenie mogą być czerwone. Na opcjonalnych hamulcach ceramicznych RS zaciski mogą być szare, czerwone lub niebieskie. W tym przypadku tarcze mają średnicę 440 mm z przodu i 370 mm z tyłu. Nowy ceramiczny układ hamulcowy RS waży o 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co przyczynia się do redukcji masy nieresorowanej.

Audi RS 7 Sportback - stylizacja dla każdego

Gama kolorów nowego modelu Audi RS 7 Sportback obejmuje trzynaście standardowych lakierów zewnętrznych — w tym dwa stworzone wyłącznie dla modeli RS odcienie szarości Nardo i czerni Sebring z efektem krystalicznym oraz pięć lakierów z efektem matowym. Obudowy lusterek zewnętrznych standardowo wykończone są w kolorze błyszczącej czerni. Opcjonalnie dostępne jest wykończenie w kolorze matowego aluminium lub w kolorze samochodu. Klapy, listwy, wstawki progów, listwy okienne oraz klamra tylnego dyfuzora mogą być wykończone w ramach jednego z trzech pakietów stylizacyjnych w kolorystyce matowego aluminium, czerni lub karbonu. Na życzenie wraz z pakietami stylizacyjnymi czarnym i karbonowym, pierścienie Audi i logo RS na przedzie i z tyłu dostępne są również w kolorze błyszczącej czerni. Wiele dalszych możliwości indywidualizacji modelu oferuje program Audi exclusive.

Nowe Audi RS 7 Sportback będzie dostępny w salonach sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 r.