Audi RS 5 Coupé i RS 5 Sportback - bezkompromisowa stylistyka

Muskulaturę RS5 Coupe i RS5 Sportback podkreślają szersze o 40 milimetrów nadkola, a matrycowe reflektory LED otrzymały przyciemnione ramki, które wyraźnie odróżniają dwie wersje RS od podstawowego modelu A5. Mocno wyprofilowane wloty powietrza w zderzaku otrzymały nowy, pięciokątny wygląd.

Przeprojektowane zostały również progi oraz wkładka dyfuzora w tyle pojazdu. Dzięki specjalnym pakietom stylistycznym w kolorach błyszczącej czerni, matowego aluminium i karbonu, każdy może teraz zindywidualizować swój samochód. Dodatkowo, na życzenie, cztery pierścienie i logo RS mogą być czarne. Do palety kolorów dołączyły nowe barwy: niebieska Turbo i czerwona Tango. Wersja Coupé ma teraz dach wykonany z włókna węglowego, obniżający masę pojazdu o prawie cztery kilogramy.

Sportowe fotele RS standardowo pokryte są Alcantarą i skórą lub, opcjonalnie, w całości skórą Finenappa. Pakiet stylistyczny RS z czerwonymi lub szarymi akcentami jest również dostępny na życzenie. Niektóre elementy wnętrza: kierownica, dźwignia zmiany biegów czy oparcia kolan, pokryte są Alcantarą z czerwonymi lub szarymi, kontrastowymi przeszyciami.

Audi RS 5 Coupé i RS 5 Sportback - bezkompromisowy napęd

Silnik 2.9 TFSI biturbo V6, to serce modelu RS 5, które wytwarza moc 450 KM i dostarcza 600 Nm momentu obrotowego dostępnego już przy 1900 obr./min. Nieważne, którą wersję dla siebie wybierzecie, od 0 do 100 km/h przyspieszać będziecie w 3,9 sekundy oraz osiągniecie prędkość maksymalną 280 km/h.

Błyskawicznie zmieniająca biegi ośmiobiegowa, automatyczna skrzynia tiptronic, przenosi moc silnika wprost do stałego napędu na cztery koła Quattro. Kierowca może także samodzielnie zmieniać biegi używając do tego nowych, większych, aluminiowych manetek przy kierownicy. Układ napędowy quattro uzupełnia sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Rozdziela on aktywnie moment napędowy pomiędzy tylnymi kołami, dzięki czemu prowadzenie auta stało się jeszcze bardziej sportowe.

Audi RS 5 Coupé i RS 5 Sportback - dla ojców z pasją i nie tylko

Audi nie raz udowodniło, że jest specjalistą w budowaniu wyczynowych aut wyścigowych, które z powodzeniem można używać na co dzień. Wyśmienite osiągi i ekstremalne przyspieszenia to domena samochodów z Ingolstadt od dziesięcioleci. Praktycznie każde Audi RS przechodzi do kanonu sportowych samochodów, wymienianego jednym tchem przez prawdziwych „petrol headów”. Obecna generacja Audi RS5 wychodzi z ofertą zarówno do singli, jak i młodych ojców, którzy nie tylko nie chcą odciąć się od swojej motoryzacyjnej pasji, ale zamierzają zaszczepić ją także w swoich pociechach. Samochód rodzinny, jakim jest niewątpliwie Audi RS5 Sportback ma dawać frajdę kierowcy, ale pamiętajmy, że 450 KM to nie tylko oznaka sportu. Możliwość błyskawicznego wyprzedzenia, czy ominięcia przeszkody wpływa bezpośrednio na nasze bezpieczeństwo, a wiadomo nie od dziś, że dobrego nigdy za wiele.