Amerykańska firma za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych ogłosiła, że od początku kolejnego sezonu będzie oficjalnym partnerem piłkarskiego klubu AS Roma, a co za tym idzie będzie ubierać jego piłkarzy. Będzie to pierwsza tego typu umowa pomiędzy New Balance, a jakimkolwiek włoskim zespołem. 

„Jesteśmy przekonani, że marka New Balance da nam zupełnie nowe możliwości pod względem stworzenia projektu szytego na miarę dla naszego klubu. Zależy nam na tym, żeby kolejny projekt naszego piłkarskiego zestawu był połączeniem naszej bogatej historii i niezwykle nowoczesnych technologii i innowacji" - podkreśla dyrektor generalny AS Roma Guido Fenga uzasadniając wyjście poza schemat współpracy z najpopularniejszymi markami w świecie włoskiej piłki, czyli Nike i Adidas.

W tym miejscu warto zauważyć, że coraz częściej włoski rynek piłkarskich trykotów jest tym, na którym największe marki pozwalają sobie na nieco „szaleństwa" i niebanalnych projektów. Najlepszym przykładem na poparcie tej tezy są koszulki Interu Mediolan przygotowane w stylu retro, czy współpraca pomiędzy Adidasem, Juventusem i słynną streetwearową marką Palace. 

Zdaniem dyrektora generalnego New Balance ds. piłki nożnej Kenny'ego McCallum „Rzym jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych miast na świecie, a AS Roma rywalizuje w jednej z najlepszych lig piłkarskich. Współpraca z klubem stanowi ważny krok dla marki New Balance w realizacji globalnych ambicji i coraz ważniejszej roli w świecie futbolu".