Chociaż stroje zostały stworzone z myślą o przyszłym sezonie, to piłkarze wypróbują je w warunkach bojowych jeszcze w obecnej edycji rozgrywek. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii Serie A to żeńska drużyna zadebiutuje na boisku w nowych strojach, kiedy piłkarki AC Milan podejmą Sassuolo w swoim przedostatnim ligowym meczu już 15 maja. Męska drużyna zadebiutuje w nowych strojach dzień później, w meczu przeciwko Cagliari na San Siro.

Move Like Milan

Nowe domowe trykoty są prezentowane razem z hasłem „Move Like Milan”. Zdaniem twórców nowy strój „czerpie inspirację z energii, kreatywności i niepowtarzalnego stylu Mediolanu”. Na koszulkach znalazł się oczywiście doskonale rozpoznawalny przez każdego fana futbolu wzór – czarno-czerwone pasy są tym razem różnej szerokości, choć całość jest symetryczna.

Dwie drużyny, wspólna wizja

Valentina Giacinti i Alessio Romagnoli reprezentujący drużyny AC Milan z opaską kapitańską, podzielili się swoimi uwagami na temat nowych strojów zaprojektowanych przez PUMA.

Jestem bardzo podekscytowana, że w najbliższym meczu po raz pierwszy wystąpię w nowym stroju. Podoba mi się jego nowoczesny, a zarazem tradycyjny design oraz wpływ, jaki wywarł Mediolan.

powiedziała Valentina Giacinti.

Noszenie czerwono-czarnych barw dzień w dzień daje mi ogromną dumę. Nowy zestaw wygląda nowocześnie i widać, skąd wzięła się inspiracja dla pasów - to świetne odwzorowanie nowej, wciąż rozwijającej się panoramy Mediolanu.

powiedział Alessio Romagnoli.

W ramach kampanii „Move Like Milan”, PUMA i AC Milan nawiązały współpracę z trzema mediolańskimi uczelniami projektowymi i modowymi, aby przeprowadzić serię warsztatów oraz kursów mistrzowskich dla projektantów, prowadzonych przez czołowych twórców PUMA.