Parujące szyby

Szyby w naszym aucie mają prawo parować, szczególnie w zimę. Jeśli jednak dzieje się to zbyt często, wówczas filtr kabinowy może być zużyty, lub zapchany. Sprawdzaliście go kiedyś w swoim aucie? No właśnie. Jeśli wasze szyby będą zbyt często parować, wystarczy filtr przeczyścić z zalegających liści, patyków i brudu.

Filtr powietrza

Filtr powietrza, tak jak każda część mechaniczna, ma określoną żywotność. A ta zależy od tego jaki został zamontowany w naszym aucie. Jak rozpoznać objawy zużytego powietrza? Jest on jak płuca dla naszego samochodu. Jeśli zauważysz, że podczas jazdy samochód będzie się dławił, stawiał opory podczas jazdy, a spalanie wzrośnie, wówczas powinieneś zajrzeć pod maskę i sprawdzić stan filtra powietrza w twoim samochodzie. 

Tankowanie

Nie można tego zaliczyć w kategorii stricte awarii, lecz przed dłuższą trasą warto na zapas dolać paliwa. Są odcinki, na których przez kilkadziesiąt kilometrów może nie znajdować się żadna stacja benzynowa. Właściwe zaplanowanie podróży uwolni nas od ewentualnych kosztów.

Pulsowanie pedału hamulca

Prawidłowo działające hamulce są gwarantem naszego bezpieczeństwa. Jeśli podczas hamowania pedał zacznie wam drżeć i hamować, wówczas może to oznaczać, że tarcze hamulcowe w waszym samochodzie mogą być wykrzywione. Może się to zdarzyć, gdy przykładowo po mocnym i gwałtownym hamowaniu przejedziesz przez kałużę pełną zimnej wody. Nie zalecamy naprawy DIY. Na hamulcach nie wolno oszczędzać!

Przegrzewający się silnik

Stoisz w korku i widzisz, że silnik w twoim aucie się przegrzewa. Jedną z przyczyn może być brudny układ chłodzenia. A dokładniej, chłodnica może być zabrudzona, lub zepsuta. W tej sytuacji najlepiej udać się do zaufanego warsztatu lub ASO.

Zagrzane bębny hamulcowe

Jeśli poczujesz charakterystyczny zapach hamulców a felga was oparzy, to może to oznaczać, że przypiekliście tłoczki hamulcowe. Naprawa takiej usterki wymaga specjalistycznej wiedzy, tak więc zalecamy udanie się do miejsca, w którym twoimi hamulcami zajmą się profesjonaliści.

Kontrolka oleju

Jeśli jesteś na niskich obrotach i kontrolka oleju w twoim samochodzie zacznie mrugać, wówczas oznacza to, że twój silnik dosłownie umiera. W tej sytuacji jedyne, co możemy zrobić, to pojechać do serwisu i wymienić panewki w silniku. Gdy pojawi się czerwona kontrolka, z braku ciśnienia silnik może zostać nieodwracalnie uszkodzony.

Uszkodzona opona

Dziurawą oponę łatwo rozpozna za ciebie twój samochód - zazwyczaj poprzez informację o spadku ciśnienia. Tymczasem może się zdarzyć też tak, że twoja opona będzie wydawała dziwne dźwięki, a podczas szybszej jazdy będzie cie znosić na bok. Może to świadczyć o tym, że jest ona nierówna. Przyczyn jest kilka - może się zetrzeć przez złą geometrię kół, lub gdy mocno zahamujesz bez włączonego ABS-u, co poskutkuje stopieniem się gumy. Wówczas będzie ona wymagać wymiany.

Stukanie zawieszenia podczas jazdy po wertepach

Jeśli podczas jazdy po nierównościach usłyszycie delikatne stukanie z okolic kół, będzie to świadczyć o zużytych, lub źle działających końcówkach łączników stabilizatora. W rezultacie będziecie musieli się pojechać na stację diagnostyczną.